Σάββατο 1 Ιουνίου 2013

Η Θεσσαλονίκη με Κέρδη Από το λιμένα της παρόλα αυτά είναι σε διαπραγμάτευση,

Υψηλή κερδοφορία για ΕΥΑΘ και ΟΛΘ,

Υψηλή κερδοφορία καταγράφουν για το α’ τρίμηνο του 2013 οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες της Θεσσαλονίκης με βασικό μέτοχο το δημόσιο, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και η Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης, που πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν.

Της Σοφίας Χριστοφορίδου

Με αποθεματικά 102 εκατ. ευρώ, μηδενικό δανεισμό και καθαρά κέρδη μετά φόρων 4,8 εκατ. ευρώ μέσα σε ένα τρίμηνο συνεχιζόμενης ύφεσης, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα «φιλέτα» που διαθέτει προς πώληση το ΤΑΙΠΕΔ. Μάλιστα στην επικείμενη γενική συνέλευση των μετόχων αναμένεται να εγκριθεί η διανομή μερίσματος 0,60 ευρώ, έναντι 0,40 ευρώ το 2012 και 0,21 ευρώ το 2011.
Πάντως, ερωτηθείς αναφορικά με τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης τάχθηκε υπέρ της άποψης που εξέφρασε η πλειοψηφία των φορέων της Θεσσαλονίκης (όπως κατέγραψε και το ρεπορτάζ της «ΜτΚ» 26/5/2013): «Η εμπλοκή ιδιωτών είναι σημαντική και έχει καθυστερήσει. Όμως, εκτός από την επίλυση ταμειακών θεμάτων της χώρας, η διαδικασία πρέπει να συνδέεται με την αναπτυξιακή κατεύθυνση του λιμανιού. Ο ιδιώτης πρέπει να προσφέρει τεχνογνωσία, να προσελκύσει φορτία, να εισφέρει κεφάλαια για τις επενδυτικές και αναπτυξιακές ανάγκες του λιμανιού. Περιμένουμε από τον μέτοχο (σ.σ. ΤΑΙΠΕΔ) να προσδιορίσει ποια ακριβώς θα είναι η διαδικασία. Τεχνοκρατικά, η άποψη που έχουν εκφράσει παραγωγικοί φορείς όπως το ΕΒΕΘ, ο ΣΕΒΕ, αλλά και ο δήμος (σ.σ. τμηματική παραχώρηση, αντί της πλήρους, τύπου ‘master concession’), είναι στη σωστή κατεύθυνση».
Υπέρ της τμηματικής και σταδιακής παραχώρησης των λιμενικών δραστηριοτήτων της Θεσσαλονίκης τάχθηκε σήμερα, εμμέσως πλην σαφώς, ο κ. Αγγελούδης, επισημαίνοντας ότι η έλευση των ιδιωτών έχει καθυστερήσει, ιδίως όταν η Cosco έχει μπει στον Πειραιά εδώ και χρόνια.
Ερωτηθείς αν η συνεχής μεγέθυνση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ενδέχεται να λειτουργήσει αρνητικά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, π.χ., σε όρους επενδυτικού ενδιαφέροντος, ο κ. Αγγελούδης ξεκαθάρισε: «Κάθε λιμάνι έχει ιδιαίτερες εξειδικεύσεις. Η Θεσσαλονίκη είναι το μεγαλύτερο λιμάνι σε διακίνηση χύδην και συμβατικού φορτίου. Δεν υπάρχουν περιθώρια ούτε λόγοι για αντιπαραθετικές λειτουργίες. Ξέρουμε το στρατηγικό μας πλεονέκτημα, που έχει να κάνει με τη θέση μας, αλλά και με το γεγονός ότι ο σιδηρόδρομος φτάνει μέχρι το τελευταίο μας κρηπίδωμα, και αυτό πρέπει να αξιοποιηθεί», είπε.

ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Παρά τη συνεχιζόμενη ύφεση στην Ελλάδα, αλλά και την οικονομική επιβράδυνση στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, που επηρεάζει σημαντικούς πελάτες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης από άλλες χώρες των Βαλκανίων, τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη της ΟΛΘ ΑΕ διαμορφώθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους στα 4,871 εκατ. ευρώ, αυξημένα οριακά κατά 0,08%, έναντι των 4,867 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος της περσινής χρονιάς. Την ίδια περίοδο τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 6,022 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 1,38% έναντι του 2012. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας κατά το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς ήταν 12,306 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 6,27%, έναντι των 13,130 εκατ. ευρώ του 2012. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, που αποτελεί το βαρόμετρο της λειτουργίας του εμπορικού λιμένος, μειώθηκαν την περίοδο Ιανουαρίου - Μαρτίου 2013 μόλις κατά 0,80%, γεγονός που επιτρέπει την εκτίμηση ότι τους επόμενους μήνες οι απώλειες αυτές θα ανακτηθούν.
«Παρά το δυσμενές και υφεσιακό οικονομικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται η ΟΛΘ ΑΕ, τα μεγέθη της εταιρείας αντέχουν. Η κερδοφορία συνεχίζεται, όπως συνεχίζονται και οι επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της λειτουργικότητας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο Στέλιος Αγγελούδης.

ΕΡΓΑ 6 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ
Αυτό το διάστημα ολοκληρώνεται το τριετές πρόγραμμα της εταιρείας σε επίπεδο έργων/προμήθειας εξοπλισμού, προϋπολογισμού 4,1 εκατ. ευρώ για το 2012 και 1,819 εκατ. στο πρώτο τρίμηνο του 2013. Μεταξύ άλλων, ολοκληρώθηκαν η προμήθεια διασκελετικών μεταφορέων για την καλύτερη εξυπηρέτηση πλοίων και φορτηγών και τριών νέων πετρελαιοκίνητων φορτωτών, η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου λιμένα και η εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος επιχειρηματικής ευφυΐας SAP/ERP (πρόκειται για το πρώτο ελληνικό λιμάνι που το υιοθέτησε).

ΕΥΑΘ Κέρδη 6,5 εκατ. σε ένα τρίμηνο
Αύξηση 3,46% των κερδών μετά φόρων το α’ τρίμηνο 2013, παρά τη μείωση του τζίρου κατά 4,71% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, παρουσίασε η ΕΥΑΘ ΑΕ. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις για το α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης:
- Ο τζίρος του ομίλου ανήλθε στο ποσό των 18,3 εκατ. ευρώ έναντι 19,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σημειώνοντας μείωση 4,71%.
- Τα μικτά κέρδη ανήλθαν στο ποσό των 7,96 εκατ. ευρώ έναντι 8,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 9,76%.
- Τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν στο ποσό των 7,7 εκατ. ευρώ έναντι 7,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σημειώνοντας οριακή μείωση 1,8%.
- Τα μετά φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στο ποσό των 6,5 εκατ. ευρώ έναντι 6,3 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου περσινού τριμήνου (αύξηση 3,46%).
«Η εταιρεία παραμένει εύρωστη οικονομικά, με υψηλή κερδοφορία και ρευστότητα, παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, προς όφελος των πελατών, των μετόχων και των εργαζομένων της», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΑΘ ΑΕ, Ν. Παπαδάκης. «Μειώσαμε τα έξοδα διοίκησης και το εργατικό κόστος, εξορθολογήσαμε τις δαπάνες και παράλληλα αυξήσαμε τις εργασίες συντήρησης των εγκαταστάσεών μας για τη βέλτιστη λειτουργία τους», πρόσθεσε. Η ετήσια ενημέρωση των αναλυτών για τα οικονομικά στοιχεία της ΕΥΑΘ ΑΕ θα γίνει την Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013 στο Χρηματιστηριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης (Κατούνη 16-18), στις 12 μ., όπως προβλέπει το οικονομικό ημερολόγιο 2013 της εταιρείας.

ΟΛΘ Διπλάσιοι φέτος οι τουρίστες κρουαζιέρας
Σχεδόν 20.000 τουρίστες αναμένεται να καταφθάσουν στη Θεσσαλονίκη με τα κρουαζιερόπλοια που θα ρίξουν άγκυρα στο λιμάνι της πόλης, αριθμός διπλάσιος συγκριτικά με το 2012, ενώ για του χρόνου οι οιωνοί είναι ακόμα καλύτεροι, όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Στέλιος Αγγελούδης.
Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο θα ρίξει άγκυρα στις 26 Ιουνίου, ενώ η μεγαλύτερη κίνηση στο λιμάνι θα παρατηρηθεί το διάστημα Σεπτεμβρίου - Νοεμβρίου 2013. Τη φετινή σαιζόν μάλιστα πέντε κρουαζιερόπλοια θα διανυκτερεύσουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με όσα θετικά συνεπάγεται η παράταση της παραμονής χιλιάδων τουριστών στην πόλη, ενώ το 2014 θα προστεθεί μία ακόμη διανυκτέρευση. Φέτος θα επανεμφανιστεί στον Θερμαϊκό και ένα από τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια της Royal Caribbean, 4.000 θέσεων, ενώ από του χρόνου θα υπάρχουν δύο προσεγγίσεις πλοίων της Pacific America.

ΝΕΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΡΙΝΑ
Εντός των επόμενων 20 ημερών θα επαναπροκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός για τη μαρίνα σκαφών αναψυχής στην πρώτη προβλήτα. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης επισήμανε ότι αντιλαμβάνεται πως η οικονομική συγκυρία είναι δύσκολη, με αποτέλεσμα να αποτρέπεται το επενδυτικό ενδιαφέρον, αλλά πρόσθεσε ότι, επειδή υπάρχει συνολικότερη κινητικότητα από το ΤΑΙΠΕΔ για τις ελληνικές μαρίνες, αυτό ενδέχεται να ωφελήσει και τη Θεσσαλονίκη. Πάντως δεν συνέδεσε τη σχεδιαζόμενη μαρίνα στο κεντρικό λιμάνι με το πιθανό επενδυτικό ενδιαφέρον για τη μαρίνα στην Αρετσού.

Η Α’ ΠΡΟΒΛΗΤΑ
Ερωτηθείς σχετικά με το αίτημα του δήμου Θεσσαλονίκης να περάσει στα χέρια του η πρώτη προβλήτα, ο κ. Αγγελούδης απάντησε ότι ο δήμος από την πλευρά του «καλά κάνει και διεκδικεί», αλλά αυτό είναι ένα ζήτημα για το οποίο αποφασίζουν οι μέτοχοι. Πάντως παρατήρησε ότι ούτως ή άλλως η πρώτη προβλήτα είναι ανοιχτός δημόσιος χώρος για τους πολίτες, ενώ παράλληλα δίνει μια πρώτη καλή εικόνα της πόλης στο επιβατικό κοινό και ιδιαίτερα στους τουρίστες κρουαζιέρας. Καταλήγοντας ο κ. Αγγελούδης γνωστοποίησε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση χώρων της ως κινηματογραφικών αιθουσών.

ΤΑΙΠΕΔ Έντεκα μνηστήρες για τα περιφερειακά αεροδρόμια
Σε 11 ανήλθαν τα επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Όπως ανακοίνωσε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), τα περιφερειακά αεροδρόμια χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: Στην 1η ομάδα εντάχθηκαν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Καβάλας. Η 2η ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Έως τη δημοσίευση της πρόσκλησης υποβολής προσφοράς, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συμπεριλάβει έως τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου στην 1η ομάδα και τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου στη 2η ομάδα. Οι επόμενες κινήσεις αφορούν στους συμβούλους αξιοποίησης, οι οποίοι θα αξιολογήσουν τις υποβληθείσες προτάσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού.




Αναδημοσίευσα Από ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου